piątek, 8 lutego 2019

Muszenie

Bo muszę.
Czasem taka motywacja jest najlepsza :)

Takie muszenie sprawia, że sięgam po tematy, których bez muszenia bym nie poruszyła.
Takim przykładem jest moja próba zmierzenia się z pejzażem górskim.
Bez muszenia (w tym przypadku - wyzwanie Art-Piaskownicy i moja rola projektanki) na pewno bym nie wycisnęła czasu i nie spróbowała namalować gór :) Wyzwanie możecie znaleźć TUTAJ, trwa do 6 marca.

W dalszej części posta podaję skąd wzięła się inspiracja na takie a nie inne widoki.


Because I have to.
Sometimes motivation like this is the best :)
Such "having to" makes me try topics which I wouldn't get interested in without having to.
A good example of this is my attempt to paint mountains.
Without "having to" (in this case - Art-Piaskownica's challenge and my being a member of the design team) I wouldn't have found time and I wouldn't have tried to paint the landscape :) Below I present sources of my inspiration.



Szukając pomysłów na temat wyzwania Polskie Góry i Górale pomógł mi Google.
 Jeśli interesuje Was wyzwanie - zapraszam do Art-Piaskownicy.

http://art-piaskownica.blogspot.com/2019/02/podroze-mae-i-duze-polskie-gory-i.html


Pierwsza powstała ta akwarela:



Zainspirowało mnie zdjęcie M. Kęska; znajdziecie je TUTAJ (ostatnie, ma nr 10). Niestety nie jest podane, która to dokładnie część Tatr.

I was inspired by M. Kęsek's photo, you can see it HERE (it's the last one, number 10). Unfortunately it doesn't say which part of the Tatra Mountains it is. 



Druga jest inspirowana zdjęciem znalezionym na National Geographic; autorem jest Adam Brzoza, zdjęcie (TUTAJ) przedstawia Polanę Chochołowską.

The second picture is inspired by a photo that I found on National Geographic; the author is Adam Brzoza, the photo (HERE) depicts Polana Chochołowska.

Przyznam szczerze, że myślałam, że to wszystko gorzej wyjdzie ;)
I must admit honestly I thought the pictures would look much worse ;)

Serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w wyzwaniu :)

28 komentarzy:

  1. Przepiękne pejzaże! Mam na myśli Twoje akwarelki, ale zdjęcia pod linkami też obejrzałam pełna zachwytu :). Oba obrazki bardzo mi się podobają. Wbrew pozorom chyba trudniej namalować surowy, zimowy, monochromatycznie biały krajobraz...? Pejzaże średnio mi wychodzą, ale podziwiam u innych i powoli dojrzewam do zmierzenia się z tematem. Jak znajdę czas to może spróbuję swoich sił w wyzwaniu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Zastanawiałam się nad typowo zimowym śnieżnym, monochromatycznym pejzażem ale gdy zaczęłam to sobie analizować... doszłam właśnie do wniosku że to będzie trudne.
      Zachęcam do wzięcia udziału w wyzwaniu :) myślę że taka motywacja dobrze robi i zachęca do zmierzenia się z tematami, po które do tej pory się nie sięgało:)

      Usuń
  2. Wspaniale oddajesz nastrojowośc tego miejsca :) Stoisz tam wysoko w górach a widok dech zapiera:) to wszystko jest na Twoich obrazach :) - brawo, brawo!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe pejzaże!
    I coś w tym jest, co piszesz :) Ja często również potrzebuję takiego "przymusu" aby zrobić coś konkretnego. Niby potrzeba zrobienia tego jest we mnie, chcę to zrobić, ale wciąż odwlekam moment zabrania się za to. A jak "muszę" wyrobić się w założonym terminie, potrafię się zmobilizować.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)
      Podoba mi się Twoje sformułowanie "niby potrzeba zrobienia tego jest we mnie"... znam to uczucie :) tak jak napisałaś, jak się musi, to łatwiej realizować to pragnienie :) ja tak mam z akwarelami, chcę ale... Ale zawsze jest jakieś "ale" ;) muszenie pomaga na taki stan ;)

      Usuń
  4. Piękne góry :) Ogromnie podoba mi się Polana Chochołowska - ta akwarela jest tak klimatyczna, że aż człowiek chciałby się natychmiast znaleźć w tym miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne prace. Akwarele mają w sobie tyle delikatności. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, cudne góry. Obie akwarele mi się podobają, chociaż są zupełnie inne. Są po prostu ładne, tak ja laik je odbieram. Ślicznościowe :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszenie nie jest złe pod warunkiem że idzie w parze z mogę i chcę. Ja też chcę tak malować ale nie mogę, bo nie umiem😀. Kocham góry w każdym wydaniu w Twoim nabrały delikatności takiej, że aż za nimi zatęskniłam. Pozdrawiam serdecznie😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) bardzo mi miło:)
      Zgadzam się, że muszenie musi być zgrane z mogę i chcę:) u mnie najpierw występuje chcę lub mogę, później "Muszę" pomaga w realizacji ;)

      Usuń
  8. Ciekawe wyzwanie, jestem zainteresowana. Może spróbuję swoich sił?
    Interesują mnie również farby jakie użyłaś (Mają ładne odcienie), dobrze kryjące są?
    Oczywiście, że Twoje prace wyszły świetnie, Masz dryg :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!:)
      Zapraszam do wzięcia udziału w wyzwaniu:) na pewno zmalujesz coś super:))
      Co do farb -mam zestaw Daler Rowney. Co do krycia - nie wypowiem się, bo to jedyne farby z jakimi pracowałam- więc nie mam porównania:) ogólnie jestem z nich zadowolona, czytałam że są dobre dla początkujących i u mnie się to sprawdza :)

      Usuń
  9. Przepięknie oddałaś urok górskich krajobrazów. Pozdrawiam;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Justynko, Twoje prace są cudowne! Często wędruję po polskich Tatrach i odwiedzam Dolinę Chochołowską - muszę przyznać że idealnie oddałaś klimat tych pejzaży.
    "Muszenie" nieraz sprawia że odkrywamy w sobie nowe zdolności, ukryte talenty lub próbujemy czegoś zupełnie innego. W Twoim "muszeniu" jest zawarte piękno i precyzja - super że "musiałaś" bo na prawdę było warto - mamy co podziwiać a Ty z pewnością jesteś zadowolona ze swoich prac :-))) Takie twórcze chwile są dla nas jak powiew świeżego, wiosennego wiaterku - oby ich więcej było :-)))
    Pozdrawiam niedzielnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za Twoje ciepłe słowa:) szalenie mi miło:))
      Tak, muszenie sprawiło, że spróbowałam czegoś zupełnie innego i przyznam szczerze, że jestem zadowolona, że sięgnęłam po taki temat i przełamałam rutynę ;)

      Usuń
  11. Justyna twoje kopie są po prostu wspaniałe :) W 100% oddałaś to co na zdjęciach. Trzymam kciuki za wyzwanie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Padłam z wrażenia jak idealnie odzwierciedliłaś zdjęcia!!! CUDNE akwarele!!! To "muszenie" wyszło wspaniale!!! Miłej niedzieli życzę!

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękne widoczki! Talent w paluszkach widać na odległość! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Malować nie umiem, niestety, tym bardziej podziwiam Twoją pracę. Myślę, że wyszło pięknie. Góry to moja wielka miłość więc sądzę, ze pierwsza fotka to w oddali Kasprowy Wierch i droga na niego z Kopy Kondrackiej. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak malowniczo! Lubię bardzo górskie widoki:-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne są te twoje górskie widoki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. wspaniałe akwarelki i piękne widoczki!

    OdpowiedzUsuń
  18. Zachwycające prace! Masz talent!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze odwiedziny i komentarze :) bardzo miło mi, że zaglądacie do mojego Trzeciego Pokoju :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...