piątek, 12 maja 2017

O piórniku i motywacji

Mija kolejny miesiąc mojego blogowania i z każdym tygodniem czuję jak bardzo ten wirtualny świat wciąga i inspiruje, zachęca do działania... Nie tylko odkrywam nowe formy, ale także różne wzory i elementy. Dzięki blogom np. zaczęłam pracę z beermatą, odkryłam czekoladownik, a ostatnio sięgnęłam w końcu po papier ryżowy z pracami Alfonsa Muchy, który czekał schowany przez około 4-5 lat... :)


Ostatnio zrobiłam piórnik z jednym z motywów z tego papieru. Część tego, co widać domalowałam :) Zapraszam do oglądania i krótkiego czytania.

Piórnik jest drugiego gatunku - część drewna przy zawiasach jest delikatnie połamana, dlatego pierwotnie chciałam przeznaczyć go na jakieś eksperymenty. Całość, poza wieczkiem, pomalowałam bejcą Bartka w kolorze bambus i... zabrakło mi pomysłu co zrobić dalej.
Wtedy Towarzystwo Dobrej Zabawy zaproponowało wyzwanie "Wiosna z Alfonsem Muchą" i pomyślałam: czemu nie? Chyba czas najwyższy wykopać tamten papier ryżowy, i sprawdzić, czy dam sobie radę z tym motywem.
Nareszcie pojawiło się słoneczko :) miałam okazję zrobić kilka fotek z plenerze i z przyjemnością z tego skorzystałam.

Piórnik będzie przeznaczony do mojego własnego użytku - potrzebuję czegoś na moje przybory na kurs rysunku oraz na trochę przydasi na warsztaty z ceramiki.

Wyzwaniem było dla mnie domalowanie tła... Dla porównania pokazuję jak piórnik wyglądał przed tym, jak domalowałam tło i pocieniowałam postać.  Oczywiście wszystkie zdjęcia można powiększyć.


I jeszcze kilka ujęć po zakończeniu pracy:





Piórnik zgłaszam na Wyzwanie w Towarzystwie Dobrej Zabawy, bo to właśnie ten blog i jego ekipa zmotywowały mnie do pracy :)
Więcej szczegółów w TYM poście, a tu banerek:



24 komentarze:

  1. blogowanie wciąga i to na długo, a piórnik prześliczny i bardzo pomysłowy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Powiem szczerze, że nie sądziłam, że blogowanie wciąga aż tak bardzo... :)

      Usuń
  2. Niesamowita praca! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowity efekt!!!Gdybym nosiła czapkę,to bym ją teraz zdjęła:)
    To jak poradziłaś sobie z tłem robi na mnie ogromne wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Twój komentarz naprawdę daje zastrzyk pozytywnej energii :) bo jak zakończyłam pracę - po tym jak gapiłam się na ten obrazek przez kilka godzin - to miałam wątpliwości, czy dobrze ogarnęłam temat ;P tak to jest jak się za dużo wpatruje w jedną rzecz...

      Usuń
  4. Świetny wyszedł! Tło jest bajeczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) ciszę się, że się podoba :)

      Usuń
  5. Piórnik będzie w sam raz na przybory, w sam raz dla artystki :-) kursu rysunku zazdroszczę, ale niestety u mnie to nie ten czas, może za parę miesięcy... Pozdrawiam słonecznie! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurs rysunku to u mnie ciekawa sytuacja... ;) bo go nie szukałam, choć zawsze chciałam się tego nauczyć; przypadkowo (na warsztatach z ceramiki) poznałam kogoś, kto prowadzi takie zajęcia i po prostu zaczęłam chodzić :) rysowanie też wciąga i to błyskawicznie :) mam nadzieję, że znajdziesz czas na taki kurs, gorąco polecam!

      Usuń
  6. Wspaniały piórnik :) Śliczny wzór. Wspaniałe wykończenie!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. domalowywanie tła - prze-pięknie! kolory dobrane (szczególnie poniżej rozety) dobrane doskonale!

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej Justynko, przybiegłam do Ciebie z bloga TDZ, bo zobaczyłam tam pracę zgłoszoną na wyzwanie, która bardzo przykuła moją uwagę i ku wielkiej radości okazało się że to Twój piękny piórnik. Przybywam żeby pogratulować Ci stworzenia tak oryginalnego przedmiotu w doskonały, klimatyczny sposób. Kocham twórczość tego artysty ale niestety spóźniłam się ze swoją pracą na wyzwanie. Justynko, trzymam kciuki za powodzenie, dla mnie Twoja praca jest faworytem i życzę Ci aby jury również dostrzegło w niej te same atuty, które ja podziwiam -tło wykonałaś wspaniale, całość robi wrażenie. Pozdrawiam i ściskam ;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za Twój entuzjastyczny komentarz :)

      Usuń
  9. Wspaniała skrzynka,
    Dziękuję za udział w wyzwaniu TDZ

    OdpowiedzUsuń
  10. Super, dziękuję za udział w zabawie z TDZ :)

    OdpowiedzUsuń
  11. wspaniała skrzyneczka, śliczny motyw, dziękuję za zabawę z TDZ, pozdrawiam Magda

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo się cieszę, że nasze wyzwanie zainspirowało Cię do tej pracy :) Piórnik prezentuje się wspaniale! Pozdrowienia od Towarzystwa Dobrej Zabawy :)

    OdpowiedzUsuń