poniedziałek, 24 lipca 2023

Cienkopisem i akwarelami

 Cześć 😀

Dziś będzie moje malowanie... We wszystkich tych pracach połączyłam cienkopis i akwarele.

Na końcu umieszczę także filmik - pokażę kilka etapów z malowania latarni morskiej.

Poza tym uruchamiam nową podstronę na moim blogu >>Do pobrania: rysunki. Będę tam umieszczać szkice, które można ściągnąć i wykorzystać w swoich pracach. Link jest także w menu na górze, pod obrazkiem głównym bloga.

Hello :) Today I'll show you my paintings... In all of them I used a fineliner and watercolours. At the end of the post there's a short video clip - you can see some of the stages of painting the lighthouse. What's more I'm opening a new part of my blog >>Download: drawings, where are I'm going to post some sketches that you can use in own art.



Oprawiony anioł to format A4. Najpierw przygotowałam zarys za pomocą cienkopisu, później pomalowałam całość akwarelami. Jestem bardzo zadowolona z efektu 💗

Namalowałam go już jakiś czas temu... Jak widać po zdjęciach wtedy kwitły jeszcze tulipany 😉

The angel in the frame is painted on an A4 sheet. First I prepared a drawing with a fineliner, then I used watercolours. I like it very mych. I painted it some time ago... As you can see tulips were still in bloom at that time ;)








Tę dziewczynę poniżej rysowałam z wyobraźni... 

Najpierw przygotowałam rysunek (ołówkiem i cienkopisem), później malowałam akwarelami i kredkami akwarelowymi - wszystko intuicyjnie, bez planu... Dodałam odrobinę białego gwaszu... Prawie jak zawsze miałam ochotę wyrzucić wszystko w połowie pracy, ale przemogłam się i skończyłam... 

I cieszę się, że podjęłam wyzwanie 😄 bo jestem zadowolona z efektu! Wiem, że chcę malować więcej portretów i nawet coś tam się uczę po swojemu w tym kierunku...

The girl... it's just my imagination ;) First I prepared the drawing (with a pencil and a fineliner), then I used watercolours and watercolour pencils, it was all very intuitive... I used a little white gouache... As always I felt like throwing away everything while I was working on it... But I didn't give up and I finished it. I'm glad I faced the challenge :D because I like the final look. I know I'd love to paint more portraits and I even learn... a little on my own how to do it...






I latarnia morska...

Tak jak pisałam, szkic do pobrania >>tutaj.

Zainspirowało mnie wyzwanie z serii "paint this in your style", które zaproponowała na swoim profilu >>madelinekerii

Zdjęcie zaproponowane przez autorkę wyzwania przerobiłam wedle uznania, np. dodałam trawę, i powstało coś podobnego, ale nowego 😉

Podczas malowania korzystałam z akwareli i białego gwaszu.

And the lighthouse... As I mentioned, you can see the sketch  >>here. I was inspired by another "paint this in your style" challenge. This time >>madelinekerii suggested some photos to interpret. I modifed the original picture a little, for example I added some grass. And in this way... I got a new, but still similar to the original version, picture :) In my painting I used watercolours and some white gouache.






Nie wszystko wyszło tak jak chciałam...

Ale akceptuję to 😉 obrazek sprawił mi frajdę, nauczyłam się czegoś podczas malowania... I to są najważniejsze rzeczy 😀

Not everything here turned out the way I wanted... But I accept it :) it was a pleasure to paint it, I learned something new... And these things are the most important :)


To tyle na dziś! Dziękuję za wszystkie odwiedziny!

That's all for today! Thanks for all your visits!

12 komentarzy:

  1. Justynko, te akwarele są przecudne! Oprócz niewątpliwego talentu widać na nich Twoje doświadczenie w malowaniu, obrazki są po prostu idealne! Portret dziewczyny mnie zupełnie zauroczył, przepięknie go namalowałaś, całość robi niesamowite wrażenie i do tego te detale tak starannie dopracowane... no mistrzostwo świata po prostu! Jesteś niesamowita :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Justynko pięknie, dziękuję za rysunki do pobrania , pewnie czasem skradnę/ za twoim pozwoleniem/ na deski pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne portrety. Druga posta bardzo mi się podoba. Patrzenie jak tworzysz obraz, dodajesz kolor jest super. Fajny filmik, pięknie tworzysz. Pozdrawiam Joasia

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe prace, widać jak z obrazka na obrazek rozkwitasz :) maluj dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachwycające prace, podziwiam!!! Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne akwarelki Justynko. Zachwycam się. W Twoich portretach zawsze zwracam uwagę na oczy - są takie pełne blasku, śliczne. Pejzaż z latarnią przepiękny. Filmik obejrzałam z wielkim zainteresowaniem:) Zajrzałam tez do polecanej podstrony - świetny pomysł. Z chęcią wykorzystam szkice.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne te rysunki wszystkie ale jak dla mnie ta latarnia jest najfajniejsza. Filmik z ciekawością obejrzałam, choć tak po prawdzie to nie musiałam, bo widziałam na żywo jak to robisz !! Jesteś genialna w tym co robisz więc maluj ile wlezie !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne obrazy :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Chciałabym chociaż w połowie tak ładnie malować jak Ty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwsze co pomyślałam - "Jezu jakie to piękne" i to pozostawię jako komentarz;) ale widać że rysowanie, malowanie sprawia Ci wiele radości i wciąż ćwiczysz, a ja to z radością oglądam :) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Portrecik dziewczyny z wiankiem urzekł mnie najbardziej. Cudo!.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze odwiedziny i komentarze :) bardzo miło mi, że zaglądacie do mojego Trzeciego Pokoju :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...