niedziela, 31 grudnia 2023

Ostatni kwartał 2023

 Cześć! 😀

Zapraszam na ostatni w tym roku post...

Kończy się czwarty kwartał, a dla mnie oznacza to podsumowanie książkowe ostatnich trzech miesięcy.

Hello! It's the last post this year. It's the fourth quarter of 2023 and for me it means summing up the books I've read in the last three months.


Przy okazji chciałabym pokazać trzy akwarelowe zakładki.

And I'd like to present three watercolour bookmarks as well.

Ta z białym królikiem to moja interpretacja "Alicji w Krainie Czarów"; spodobał mi się >>ten obrazek, i na nim się wzorowałam. Zakładkę przygotowałam na zabawę czytelniczo-zakładkową.

The one with the white rabbit is my interpretation of 'Alice in Wonderland.' I liked  >>this picture amd it inspired me. I prepared the bookmark for the bookmark challenge I take part in every month.




Pozostałe dwa obrazki to moja wyobraźnia 😊

The other two pictures came out of my imagination :)







A tu niżej jest moje książkowe zestawienie. Łącznie 32 pozycje: 17 audiobooków i 15 książek tradycyjnych - papierowych. Tym razem ebooków brak.


Na moje roczne podsumowanie roku 2023 zaproszę w styczniu. 


Mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że uwielbiam czytać, kocham książki z całego serca i całej duszy, i naprawdę nie mogłabym bez nich żyć. 

I przyznam szczerze, że te zestawienia są głównie dla mnie. Tutaj pokazuję moje czytelnicze podsumowania, bo nie mam innego miejsca, gdzie mogłabym schludnie uporządkować moje lektury. I jeśli ktoś skorzysta z mojej listy - tzn. zainspiruje się i coś przeczyta, to fajnie 😉😉 A jeśli zdarzyłoby się, że takie moje zestawienie nie wzbudziłoby niczyjego zainteresowania... to niezbyt mnie to rusza 😜

Zostawiam je tu dla siebie...








Kilka luźnych przemyśleń:
  • Ten kwartał to dla mnie sporo książkowych serii. "Kobiety z ulicy Grodzkiej" (ostatnia część została mi na styczeń 2024) - wciągnęła mnie od pierwszego tomu, polecam gorąco. "Oleńka" i "Franka" czyli "Wiek Miłości, Wiek Nienawiści" - właśnie czytam trzecią część, czwarta i piąta czekają, jestem zachwycona tą serią 💗 "Pensjonat Leśna Ostoja" - trzy pierwsze były fantastyczne, pełne ciepła i humoru, ale czwarta, świąteczna książka, rozczarowała mnie, nie była tak pełna energii, czasem wręcz troszkę przesłodzona i nudna. Dwa dni temu skończyłam "Sekretne Schronisko", prawie nie mogłam się oderwać od czytania; to pierwszy tom z serii o polskich babkach wiejskich, akuszerkach, położnych. Drugi wypożyczę, a trzeci i czwarty dopiero będą opublikowane. Zaczęłam także 11-tomową sagę "Kochankowie Burzy" (na razie za mną 1, 2 i 3 część). Co ciekawe, główna bohaterka jak dla mnie jest dość irytująca, ale mimo to chce mi się czytać dalej 😄😄 Zaczęłam także "Spacer Aleją Róż", i prawdopodobnie będę czytać dalej.
  • Jedną z największych pozytywnych niespodzianek to dla mnie Karolina Wilczyńska i jej "Właśnie dziś, właśnie teraz". To była prawdziwa uczta! Dopracowane portrety psychologiczne trzech kobiet, które połączył jeden nieszczęśliwy wypadek... Jestem zachwycona prozą K. Wilczyńskiej i na mojej liście mam kolejne jej powieści.
  • Druga fantastyczna niespodzianka to "Służąca" Weroniki Wierzchowskiej. Historia, która zabierze nas do Polski i granice Syberii XIX i XX wieku. Widziałam jakie ta powieść ma zachęcające recenzje, i po wysłuchaniu audiobooka mogę powiedzieć, że zgadzam się z każdym pozytywnym komentarzem 😀 i na pewno sięgnę po więcej twórczości W. Wierzchowskiej.
  • Bardzo podobał mi się "Znachor" - najpierw sięgnęłam po książkę. Została napisana w 1937 roku, a mimo to czytało mi się bardzo dobrze, nie czułam znudzenia, ale żywe zainteresowanie akcją. Później obejrzałam najnowszą adaptację filmową (Netflixa) i mogę powiedzieć - a rzadko mi się to zdarza  - że film dorównuje powieści. Powiedziałabym nawet, że adaptacja poprzez rozbudowanie lub modyfikację wątków wzbogaciła oryginalną fabułę. Polecam i książkę i film!


Na Nowy, 2024 rok życzę sobie, i Wam wszystkim, dużo pozytywnej energii, spokoju, zdrowia, czasu na to, co sprawia nam radość 💗

I wish you all - and myself - lots of positive energy, peace, health, time for things that make us happy in the new year 💖

14 komentarzy:

  1. Szczęśliwego Nowego Roku Justynko :) Piekne zakładki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczęśliwego nowego roku Justynko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zakładki przepiękne. Podobają mi się bardzo. Ta dziewczyna na drzewie - świetna.
    Justynko, niech ten nowy 2024 rok przyniesie Tobie wiele dobrego.
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny wynik czytelniczy, Justynko. Bardzo mi się też podobają te stworzone przez Ciebie zakładki, są śliczne i przyciągają wzrok. Dziękuję za życzenia. I ja Ci życzę wszystkiego co najlepsze i najpiękniejsze w tym nowym, 2024 roku. Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  5. Haha! spodobało mi się Twoje podejście do podsumowań na blogu :). Masz rację, to Twój blog, Twoje miejsce i możesz je wykorzystać jak chcesz, przede wszystkim dla siebie :). Sama kiedyś myślałam, że dobrze by było spisywać takie różne informacje na blogu - o przeczytanych książkach (bo umieszczam opinie tylko o niektórych, a czytam ich o wiele więcej), bardziej szczegółowe o namalowanych obrazkach czy innych sprawach. Blog jest rodzajem pamiętnika, kiedyś tego nie doceniałam, teraz żałuję, że pokasowałam stare blogi i że nie jestem zbyt systematyczna w prowadzeniu obecnego.
    Śliczne zakładki, ta z królikiem wprost przeurocza :).
    Justynko, życzę Ci, aby ten rok przyniósł Ci mnóstwo dobra i piękna, niech spełniają się marzenia! Wszystkiego najlepszego dla Ciebie i Twoich najbliższych!

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne zakładki!!! Szczęśliwego, twórczego Nowego 2024 roku!

    OdpowiedzUsuń
  7. Odosobniona nie będę ale zakładki są jak to u Ciebie super. Do malowania to masz talent wielki. Co do książek to gratuluję przede wszystkim ilości, Co do J. Tekieli i "Pensjonatu Ostoja" to przeczytałam wszystkie i bardzo lubię tą autorkę. dziewczyny z ulicy Grodzkiej mam też ebooki i czekają na swoją kolej w czytaniu. Znachora, przyznam się nigdy nie czytałam ale filmy obejrzałam i podejrzewam że i książka by mi się spodobała.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Kobiety z ulicy Grodzkiej oraz Wiek miłości, wiek nienawiści czytałam na bieżąco i dla mnie te serię to sztos, Spacerem Aleją Róż zakończyłam 2023 rok i pełen zachwyt, podobała mi się też Dziewczyna z porcelany, zresztą tej autorki czytam wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Okładki książek zachęcają do czytania:) Ciekawa jestem tego Znachora, ale chyba obejrzę film. Wszystkiego dobrego w nowym roku ♥️

    OdpowiedzUsuń
  10. "Znachor" to piękna powieść. Nowy film też dobry. Wszystkiego dobrego! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za książkowe polecajki :) Zapisałam kilka tytułów i gdy skończę aktualnie czytane, chętnie sięgnę bo też nie wyobrażam sobie życia bez książek. Plastyczne prace cudne, ale to Ci często mówię na ig. Pozdrawiam ciepło :)
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię Twoje czytelnicze podsumowania 😍❤️ Ja w tym roku wreszcie muszę przeczytać "Spacer Aleją Róż" zwłaszcza, że to moje rodzinne strony 😂

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ładne zakładki :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zakładki super ale przy takim czytelnictwie potrzeba ich sporo. Brawo!. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze odwiedziny i komentarze :) bardzo miło mi, że zaglądacie do mojego Trzeciego Pokoju :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...