poniedziałek, 30 września 2024

Podsumowanie trzeciego kwartału 2024

 Witam serdecznie 💖

Mamy koniec trzeciego kwartału tego roku (o rety, jak ten czas leci!), dla mnie to oznacza podsumowanie książkowe. 


Zapraszam także na krótki filmik - na wspólne malowanie, zrobiłam tutorial i szkic do pobrania (wszystkie szkice są >>tutaj). Przygotowałam prosty bukiecik kwiatków 😊

Hello everyone! It's the end of September... time flies! In this post you'll find three watercolour bookmarks and a tutorial for one of them. I prepared a simple sketch of the bunch of flowers and presented how you can paint it - the video clip is below. All my sketches are >>here.


Uwielbiam wracam do tematów morskich! 

W morzu, w jego klimacie... jest coś kojącego, i ma taki magnetyczny urok.

Oto kolejna "moja" latarnia morska.

I love coming back to seascapes!

There's something... soothing in the seaside, and it has a kind of magnetic charm.

Here's another of 'my' lighthouses.






A tu kwiaty, do których przygotowałam filmik i szkic.

To bardzo prosty rysunek - może skusicie się na wspólne malowanie? 😉

And here are flowers - I prepared a video clip and a sketch for them.
It's a very simple picture - maybe you'll join me and paint with me? ;)










A tu domek... z małym serduszkiem...
Temat domu też do mnie 'wraca'.
Ta zakładka to była... forma medytacji i afirmacji dla mnie...

And here's a house... witha a little heart...
The subject of a 'house' also comes back to me.
This bookmark was... a kind of meditation and afirmation for me...


Materiały z których korzystałam w trakcie tworzenia:

- ołówek HB

- Papier do akwareli od Paper Concept (25% bawełny)

- Cienkopis Sakura (polecam, nie rozmazuje się pod wpływem wody), grubość 1 - z tej korzystam najczęściej

- Zestaw akwareli Białe Noce Sonnet

- Pędzle syntetyczne do akwareli Renesans

- Do 'chlapania' kropeczek: farby akwarelowe, złota farba akwarelowa, rozcieńczona biała farba kredowa lub akrylowa.

My art supplies:

- HB pencil

- watercolor paper 25% cotton from PaperConcept

- Sakura fineliner (it's grest, it doesn't make smudges if you add water), thickness "1"

- watercolor paints White Nights Sonnet

- synthetic watercolor brushes from Renesans

- for splattering-making little dots - watercolor paints, gold watercolor paint, diluted acrylic/chalk paint








I ponieważ wrzesień to koniec trzeciego kwartału...

Oto zestawienie książek, które przeczytałam od lipca do września 2024.

Łącznie 27 powieści.







Każdy z tych tytułów był całkiem niezły, nie trafiło mi się jakieś gigantyczne rozczarowanie 😉 No może zaskoczeniem była powieść Joanny Tekieli Marzenia na rozdrożu - napisana w zupełnie innym stylu niż pozostałe powieści tej Autorki. Tu mogę powiedzieć, że było to lekkie rozczarowanie... Zdecydowanie inne książki J. Tekieli podobały mi się bardziej 😉

Większość z tego zestawienia to literatura obyczajowa / romanse / kilka powieści historycznych,  także kilka pozycji z fantastyki.

Dla miłośniczek/miłośników literatury obyczajowej/romansu poleciłabym: Symfonię Ciszy Nataszy Sochy, Czułe Poranki, Bezsenne Noce Agnieszki Zakrzewskiej, Znachorkę Małgorzaty Starosty, Wianek z lawendy Agnieszki Olejnik

Najbardziej w pamięć zapadła mi Ostatnia Podróż Aleksandry Tyl... Piękna, wzruszająca historia, z przesłaniem...

Największą pozytywną niespodzianką jest dla mnie Medea z Wyspy Wisielców. Na pewno przeczytam kolejne tomy!



To na dziś tyle... Do zobaczenia w październiku 💖

1 komentarz:

  1. Prześliczne zakładeczki, bardzo lubię Twoje autorskie akwarelki :). Gratuluję pięknego wyniku czytelniczego! Justynko, dawno do Ciebie nie zaglądałam, przepraszam, ale wciąż brakuje mi czasu na takie przyjemności jak odwiedziny na ulubionych blogach. Dzisiaj nadrobiłam więc zaległości, przeglądając poprzednie posty. Podziwiam niezmiennie Twój talent i pomysłowość :). Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze odwiedziny i komentarze :) bardzo miło mi, że zaglądacie do mojego Trzeciego Pokoju :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...