środa, 28 czerwca 2017

Coś praktycznego: torby

Dziś chciałabym pokazać trzy moje torby. Powstały już około miesiąca temu, ale najpierw chciałam przetestować jak sprawuje się w codziennym użytkowaniu taki twór jak decoupage na tkaninie...


W tym poście możecie zobaczyć trzy moje torby, dowiedzieć się jak jedna z nich (dwie są u nowej właścicielki) sprawdza się na co dzień i przeczytać kilka moich spostrzeżeń co do decoupage na tkaninie :) Torby okazały się na tyle fajne, że chciałabym przybliżyć temat i wkrótce stworzyć krótki kursik jak samemu spróbować ozdabiać tkaniny.



Pierwsza powstała ta torba:

Wzór dookoła to serwetka naklejona za pomocą kleju do tkanin firmy Renesans. Tekst w środku to farby akrylowe, skorzystałam z medium Daily Art (medium dodajemy do farb akrylowych i dzięki temu farby lepiej trzymają się tkaniny).

Po naklejeniu wzorów i zrobieniu napisu utrwaliłam wszystko żelazkiem (od zewnętrznej strony; nie można bezpośrednio przejechać żelazkiem po  ozdobionej stronie).


Kiedy ją tworzyłam, nie sądziłam, że coś z tego wyjdzie ;) Jedną torbę musiałam niestety wyrzucić, bo serwetka porwała się, pomarszczyła i wyglądała koszmarnie...
Jest to pierwsza udana torba, ale ma swoje mankamenty. Na przykład został ślad ołówka - zaznaczałam nim granice serwetki - tak, żeby równo dopasować wzór przy klejeniu. Sądzę, że klej Renesans jest na tyle mocny, że utrwalił także ślady ołówka.

Widać też niedociągnięcia przy napisie - niestety nakładanie farby na tkaninę nie jest tak łatwe jak przy drewnie.


Torba z obu stron jest taka sama.

Korzystam z niej codziennie - noszę w niej np. zakupy. Jak do tej pory sprawuje się świetnie :) trzymam ją poskładaną w swojej torebce, i jak na razie nie odkształciła się; wzór także nie uległ uszkodzeniu.


Torbę wyprałam - od razu po zakończeniu pracy nad nią. Wrzuciłam ją do pralki na program "delikatne", na 30 stopni (producent kleju nie zaleca większej temperatury). Od razu po wyciągnięciu z pralki wyglądała tak:


Wyprasowałam ją bez problemu :)

Pozostałe dwie torby zrobiłam na zamówienie.



Tym razem nie nakleiłam serwetek bezpośrednio na torbę. Przygotowałam osobno trzy elementy (wzór z pieskami, serduszko - wycięte z moich starych jeansów, oraz napisy). Później moja mama pomogła przy szyciu (ja nie radzę sobie z maszyną, choć chciałabym się nauczyć :)).



Napisy "dogs" wykonałam tak samo jak napis na mojej torbie - odrysowałam ołówkiem kontur przygotowanego wcześniej tekstu (zwykły wydruk z drukarki atramentowej) a następnie wypełniłam napis farbą zmieszaną z medium Daily Art.



Torby z pieskami powstawały zgodnie z życzeniami osoby, która poprosiła mnie o ich wykonanie :) Układ elementów i czerwona nitka były na bieżąco konsultowane.
Ich nowa właścicielka była bardzo zadowolona i wiem, że korzysta ze swoich toreb na co dzień.


I jak Wam się podobają moje trzy torebkowe twory? ;)

Mojej mamie na tyle przypadły do gustu, że już poprosiła o 5 sztuk - na prezenty dla swoich przyjaciółek.

Obecnie testuję także możliwość wykonania transferu wydruku laserowego na tkaninie (o tym w osobnym poście już wkrótce :))

Tutorial jak kleić na tkaninie opublikuję niedługo (jest w przygotowaniu).
AKTUALIZACJA: Tutorial ("jak zrobić decoupage na tkaninie") jest --> TUTAJ <-- :)

Pozdrawiam serdecznie :)

23 komentarze:

  1. Torby wyszły świetne! Dla mnie ta pierwsza - idealna!:)))
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) dla mnie ta pierwsza też jest najlepsza ;);)

      Usuń
  2. Świetny pomysł na torby i nienudne :-) cieszą oczy, Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne torby. Najbardziej podoba mi się ta z marzeniami :) dream...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mnie też ta podoba się najbardziej ;)

      Usuń
  4. Genialnie wyszły, Justynko, czekam z niecierpliwością na tutorial, pokuszę się o wykonanie podobnych. Twoje bardzo mi się podobają, na pierwszy rzut oka nie widać tych mankamentów, o których piszesz :-)))A nawet jeśli coś tam nie wyszło tak, jak chciałaś to i tak jest świetnie, ja byłabym zachwycona z takiego efektu, jaki osiągnęłaś :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) tutorial wkrótce, kończę obecnie zbierać materiały. Cieszę się, że te drobne wady nie są widoczne - wiadomo, jak się jest autorem i wie gdzie tego szukać, to zawsze się dostrzeże te mankamenty ;)

      Usuń
  5. kochana torby są fantastyczne, jeszcze nigdy nie próbowałam decu na tkaninie, za kursik będę wdzięczna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) kursik pojawi się już wkrótce :)

      Usuń
  6. Marzy mi się taka torba! Ach, piękne!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. O kurcze ale świetne :) Hmmm dzięki za świetny pomysł :) Jeszcze takiej nie robiła i czas spróbować :) Bardzo bardzo mi się podoba ta Twoja - lubię tą serwetkę :) Buziaczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się, że się podobają :) tutorial jak robić torby jest już opublikowany gdybyś chciała spróbować :)

      Usuń
  8. Świetne torby! Moja faworytka to ta pierwsza :) - zainspirowała mnie do wykorzystania któregoś z moich haftów zalegających w szufladach (bo o dekupażu i transferach nie mam pojęcia). Czas najwyższy skończyć z foliowymi reklamówkami na zakupy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze odwiedziny i komentarze :) bardzo miło mi, że zaglądacie do mojego Trzeciego Pokoju :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...