piątek, 3 marca 2023

Wiosenne wróżki i aniołki

 Cześć wszystkim... 😀 mamy marzec... w powietrzu coraz bardziej czuć zmiany... 😉 zapraszam dziś na karteczki w wiosennym klimacie. Cztery z nich (kwadratowe) wykonałam z papierów ITD Collection - przy okazji pokażę jak wykorzystuję papier ryżowy w kartkach. Będzie to taki mini-TUTORIAL 😀

Hello everyone... it's March! you can feel changes in the air... :) Today I'd like to present you some spring cards. In four of them (the square ones) I used ITD papers - and in this post I'm going to show you how I use rice paper in cardmaking (it's a small tutorial ;)).


A aniołki, które tu widzicie... są moje własne 😀 namalowałam je akwarelami, a następnie przerobiłam cyfrowo tak, żeby można było je drukować i wycinać.

Jak widać wszystkie kartki mają różne skrzydlate postacie - wróżki lub aniołki... stąd ten tytuł 😉

And the angels you can see here... they're my own :D I painted them with watercolours, then I made their digital versions - ready to print and cut... :)

Najpierw te aniołkowe...

Tak wyglądały akwarelki i arkusze, które z nich przygotowałam.

First, the ones with the angels. Here you can see my watercolours and the sheets I prepared.



A tutaj kartki.

Here are the cards.









A tutaj te z papierami ITD.

Wykorzystałam >>ten arkusz (różne tła) oraz >>ten papier ryżowy.

Napisy przygotowałam sama, można je pobrać >>tutaj.

Kompozycję ładnie uzupełniają kwiaty ITD, np. >>te różowe.

And below there are cards with ITD papers. I used >>these backgrounds and >>this sheet of rice paper. Some nice >>pink flowers suit the cards well.











A tutaj pokazuję jak "przeniosłam" papier ryżowy na papier scrapowy.

Here you can see how I make rice paper work on a white thick sheet of paper.


Wybieram wzory i przygotowuję jeden biały arkusz A4 (zwykle papier gruby, 300g).

I choose the designs and I prepare one white A4 sheet of paper (thick, usually 300g).


Następnie szykuję gruby pędzel i klej do decoupage (używam Pentartu). Wycinam potrzebne wzory z papieru ryżowego. 

Then I prepare a thick brush and my decoupage glue (Pentart). I cut out the pictures from the rice paper.




Nakładam grubą warstwę kleju na papier...
I put a thick coat of glue on the paper...


...na nią kładę obrazek...
...then I put a picture on it...


... i nakładam kolejną warstwę kleju, dociskając mocno obrazek...
...and I put another coat of glue, I press the picture firmly...



Przyklejam tak samo pozostałe obrazki.
I do the same with the other pictures.



Papier jest pofalowany, ale to później się zmieni...

The paper has some ripples, but it's going to be different later...

Czekam, aż wszystko będzie suche.

I wait for the paper to dry.


Wycinam obrazki za pomocą maszynki do wykrojników.

Po wycięciu obrazki są "rozprasowane" i papier już nie jest pofalowany.

I cut the pictures with my die-cutting machine. After cutting the pictures are flat and there aren't ripples any more.






I to tyle... 😃 

Brzegi tła pomalowałam białą farbą i fantazyjnie postrzępiłam za pomocą nożyczek - pokazywałam to w >>tym tutorialu.

And that's all :) I painted the edges of the papers (the backgrounds) with white acrylic paint and I make them look shabby with my scissors (I showed the process in my >>tutorial).


Wszystkiego dobrego! Trzymajcie się 😀

15 komentarzy:

  1. Zawsze z przyjemnością oglądam Twoje karteczki :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie CUDNE!! Wspaniałe te wróżki i aniołki!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczne prace :) ten sposób też próbowałam nawet z serwetkami, tylko potem wkładałam w grubą książkę żeby się rozprostowało :) Twoje wygladają pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne są twoje akwarelki. I cudne zrobiłaś karteczki :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne kartki Justynko. Papier do wycinanie z akwarelowymi aniołkami i kwiatami robi wrażenie.
    Wspaniale to zaplanowałaś i wykonałaś!
    Kurs świetny. Ja mam takie stary ryżowy papier wielkanocny z małymi grafikami i teraz mam dzięki Tobie na niego pomysł - tak go właśnie wykorzystam:)))
    Uściski:)
    PS. Aniołki na papierze - zachwycam się każdym.

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniołki są przepiękne, a na kartkach wyglądają rewelacyjnie. Piękne, bardzo delikatne prace. Dziękuję za tutorial.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny ten tutorial na papier ryżowy, muszę i ja kiedyś spróbować. A kartki w Twoim wydaniu jak zawsze cudne a Twoimi akwarelkami zachwycam się już dawno . Piękne są te Anioły.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne kartki i świetny tutek, z pewnością go wykorzystam;) choć tak naprawdę to myślałam, że podzielisz sie aniołkami:) Są wyjątkowe:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne kartki zrobiłaś. Jest co podziwiać. Pomysł z własnoręcznie namalowanymi aniołkami i wróżkami a porem ich wydrukowaniem jest świetny. Nawet nie wiedziałam że tak można. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne te aniołki gratulacje <3 W ogóle karteczki przecudne, fajnie że dzeilisz się pomysłami w wykonaniu <3. Miło też poczuć trochę wiosennego klimatu, choć u mnie za oknem jeszcze śnieg :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak zawsze pięknie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Same akwarelki są przepiękne, a wykorzystane w karteczkach wyglądają cudownie i zarazem bardzo profesjonalnie. Gratuluję i podziwiam niezmiennie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne... Delikatne i cudnie zaplanowane :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze odwiedziny i komentarze :) bardzo miło mi, że zaglądacie do mojego Trzeciego Pokoju :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...