piątek, 30 czerwca 2023

Akwarelowe dziewczyny - po raz trzeci

 Cześć 😀

Oto mamy połowę roku! Koniec drugiego kwartału... Dla mnie oznacza to podsumowanie książkowe - zbiorę dziś trzy miesiące, od kwietnia do czerwca, i pokażę, co przeczytałam.

I, jak to u mnie zwykle jest, jeśli są książki, to i ręcznie wykonane zakładki...

Dziś akwarelowe dziewczyny... W tytule napisałam "po raz trzeci", bo inne były tu >>1 oraz tu >>2.

Hello :) So the half of the year is over. Another quarter... For me it means summing up the books I've read from April to June. Today I'd like to present three watercolour bookmarks as well. All of them with girls (I've already posted some sets with girls only here >>1 and here >>2).



Wróżka z bzami to efekt mojej inspiracji obrazkiem, który stworzyła >>Emilia Baczyńska. Za zgodą Autorki namalowałam własną wersję 😊

I was inspired by >>Emilia Baczyńska's artwork to paint the fairy with lilacs. I asked the Author if I could paint the fairy in my own style and she agreed :)








Ta środkowa to moje wyobrażenie jak wygląda Malina Koźlak - bohaterka z dwóch zbiorów opowiadań o Koźlaczkach Anety Jadowskiej. Dużo magii, humoru, ciekawych zwrotów akcji. Mam nadzieję, że będą kolejne części!





Trzecia to moje luźne malowanie i eksperymenty - swój własny obrazek połączyłam ze stempelkami. Stempelki to: kwiaty, motyl, napisy w tle.

The thrid bookmark combines my own loose painting and some experiments - I added  stamps (flowers, the butterfly, the writing in the background).






I teraz zestawienie książek za kwartał kwiecień-czerwiec.

W porównaniu z poprzednim kwartałem jest mniej książek - teraz 32, poprzednio 38. Tym razem 20 audiobooków.

Tutaj okładki - kolejność przypadkowa.








Kilka luźnych komentarzy i przemyśleń...

- W ostatnich miesiącach przeczytałam kontynuację Cukierni pod Amorem M. Gutowskiej-Adamczyk (pierwsze trzy tomy przeczytałam w 2019 i byłam zachwycona). Kolejne trzy łączą czasy PRL-u z teraźniejszością. Całą serię - 6 tomów - uważam za bardzo dobrą.

- Dla miłośniczek romansów polecam gorąco powieść Santy Montefiore "Francuski Ogrodnik" oraz "Ty i cała reszta" Reni Loren. Jeśli ktoś lubi historie miłosne pewnie nie zawiedzie się przy "Perfumerii na rozstaju dróg" M. Witkiewicz 😊

- Przeczytałam, a dokładniej: wysłuchałam, ósmego tom sagi Siedmiu Sióstr (Historia Pa Salta) L. Riley, i muszę przyznać, że po siódmym tomie (który był ogromnym rozczarowaniem), ósmy pozytywnie mnie zaskoczył - jest naprawdę rewelacyjny 💖

- Wielką miłością darzę "Czułą Przewodniczkę", którą czytałam już w wersji papierowej (i mam ją na mojej półce). W maju wysłuchałam wersji audio... Maja Ostaszewska przeczytała "Przewodniczkę" w sposób... GENIALNY! Cała książka zyskała zupełnie nowy wymiar... 💕 Jeszcze nie raz wrócę do "Czułej Przewodniczki"...

- Do autorek, których powieści szczerze polubiłam dołączyła Lucy Diamond oraz Diane Chamberlain. Tę drugą polecam w szczególności jeśli ktoś lubi trochę "trudniejsze" tematy (np. w Necessary Lies (w polskiej wersji "W słusznej sprawie") autorka porusza problem eugeniki w USA w latach sześćdziesiątych).

- Dla miłośników/miłośniczek tajemnic rodzinnych i mrocznych historii z przeszłości polecam "Matki i Córki" A. Grabowskiej.


I to tyle na dziś... 

Dziękuję za każde odwiedziny 💚 Trzymajcie się!

12 komentarzy:

  1. Przepiękne akwarelki! Twoja wersja dziewczynki z bzem podoba mi się zdecydowanie bardziej, niż pierwowzór! Cudowna! Bardzo lubię też Twoje obrazki z wykorzystaniem stempelków :). Fajnie, że tak dużo tworzysz i pokazujesz, okazuje się, że ja nawet nie nadążam z komentowaniem :). Lawendowe przyborniki widziałam, ale nie napisałam nic od razu z braku czasu, a tu proszę, już nowy wpis! Super, bardzo się cieszę, niech wena nadal Ci sprzyja (no i ta wróżka od wolnego czasu!) ! Pozdrawiam Cię, Justynko, serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Justynko jak zwykle podziwiam Twoje prace- zakładki są mega! nie poprzestawaj w ich malowaniu:) ilość książek imponująca i kilka pozycji sobie zapisałam- dziekuję za podpowiedzi:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne zakładki Justynko, a najbardziej urzekła mnie ta druga. Gratuluję wspaniałego wyniku czytelniczego. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne, piękne, piękne! Każda akwarelowa dziewczyna jest cudowna Justynko.
    Sporo książek. Tylko część znam. Czuła przewodniczkę mam dopiero w planach:)
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny dorobek czytelniczy! Akwarelki prześliczne!!! Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zakładki! Cudownie malujesz :) Pozdrawiam - Gosia z Gosikowego Zakątka

    OdpowiedzUsuń
  7. Oryginalna nie będę jak napiszę że zakładki świetne, zwłaszcza pierwsza mi przypadła do gustu, i Twoje wersja mnie się zdecydowanie bardziej podoba niż oryginał.
    Co do książek to chyba jednak nie nadążam za Tobą a te audiobooki to jest niezły pomysł, tylko ja jak słucham to zaraz zasypiam, muszę kartki przewracać, choć tez mi zdarza przy tym zasnąć.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Podobają mi się Twoje zakładki. Wszystkie dziewczynki zachwycające są.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem pod wrażeniem wszystkich trzech, po prostu bajka <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Justynko Twoje akwarelowe dziewczyny są cudowne! Piękne, delikatne, romantyczne, każda ma w sobie "to coś" :)). Mnie również bardziej Twoja wersja podoba się niż oryginał, ale to dlatego, że lubię Twój styl :).
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze odwiedziny i komentarze :) bardzo miło mi, że zaglądacie do mojego Trzeciego Pokoju :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...