piątek, 19 stycznia 2024

Książkowe szaleństwo w 2023

 Hej! Dziś zapraszam na moje podsumowanie książkowe z 2023. Ten rok pod względem czytelniczym był najlepszy w moim życiu 😉

Hi :) Today I'm going to present my book summary of 2023. I must say that year was the best one in my life when it comes to reading :)

Oprócz podsumowania czytelniczego zapraszam także na 3 malowane zakładki. Te malowałam jeszcze w 2023 roku.

Apart from book, there are bookmarks in this post ;) I painted them in 2023.


Z tej trójki najbardziej jestem zadowolona z tej z dziewczyną trzymającą kubek.

Obrazek pochodzi z mojej wyobraźni.

First, a girl with a mug. I like this picture the most out of the three bookmarks in this post. The idea came out of my imagination.




Ta druga to miała być...

Łyżeczka. Choć moja córka, gdy zobaczyła ten obrazek zapytała "Mamo, a co to za lusterko?" 😂😂😂

A ja chciałam nawiązać do okładki powieści M. Witkiewicz "Srebrna Łyżeczka" 😄

Cóż, narysowanie i namalowanie łyżeczki okazało się wcale nie takim prostym zadaniem 😉

The second bookmark was supposed to depict a spoon. But... my daughter, when she saw the picture, asked me "Mum, is it a mirror?" :D Well, it turned out that drawing and painting a spoon wasn't a very simple task ;)




Ostatnia zakładka to znów wytwór mojej wyobraźni 

Tym razem malowałam gwaszami.

The last bookmark came out of my imagination. This time I painted with gouaches.





Podsumowanie książkowe 2023

Pierwszy kwartał jest >>tutaj. 38 książek.

Drugi kwartał >>tutaj. 32 książki.

Trzeci kwartał >>tutaj. 38 książek.

Czwarty kwartał >>tutaj. 32 książki.

I to mój rekord: razem 140.

...Minął rok odkąd "zdiagnozowałam" u siebie lektotafobię (pisałam o tym >> w styczniu w zeszłym roku, gdy robiłam podsumowanie 2022 roku) i obecnie mogę stwierdzić, że ta przypadłość tylko się pogłębia 😆 W tym roku obejrzałam zdecydowanie mniej filmów i seriali niż w poprzednich latach.



W 2023 roku większych rozczarowań brak, więc nie będę robić zestawienia z tymi książkami, które podobały mi się mniej 😉

Tutaj poniżej zapraszam na zestawienie tych, które podobały mi się najbardziej. 

W tym roku przyjmuję kolejność przypadkową (w zeszłym roku stworzyłam ranking z pozycjami 1-10). Teraz moim kryterium było "czy chciałabym mieć tę książkę u siebie na półce?" 😀 Jeśli odpowiedź brzmi "tak, rozważyłabym zakup" to dodawałam ją do mojej listy podsumowującej 😉

Książki zwykle wypożyczam z biblioteki, albo czytam/słucham ich w ramach abonamentu w aplikacji (Legimi, Storytel). Moja domowa półka nie ma dużych gabarytów, nie pomieści wiele, dlatego ograniczam kupowanie. Jeśli decyduję się na zakup jakiejś książki to oznacza, że naprawdę chcę ją mieć (albo nie ma jej w bibliotekach albo nie jest dostępna w aplikacjach i wtedy po prostu nie mam wyboru 😆😆).


Do każdego tytułu dodaję kilka przymiotników i określeń, które kojarzą mi się z lekturą:

Kuszenie Gracie S. Montefiore. Ciepła, pokrzepiająca, z humorem, z przesłaniem, wciągająca.

Mężczyzna imieniem Ove F. Backman. Wzruszająca, wielowarstwowa, chwytająca za serce, ale jednocześnie taka, przy której można śmiać się na głos.

Dom przy ulicy Amelie K. Harmel. Tematyka II wojny, Poruszająca, wciągająca, na końcu wyciska łzy...

Uśpione Namiętności A. H. Niemczynow. Kobieca, dająca do myślenia, ciepła.

Powieści J. Picoult - Lone Wolf (polski tytuł Pół życia) oraz The Storyteller (przetłumaczone jako To, co zostało) - powieści tej Autorki zawsze mnie fascynują, tak było też w tych dwóch przypadkach. Jej powieści poruszają trudne relacje rodzinne, ciężkie życiowe wybory, rozterki moralne, traumatyczne doświadczenia... Każda powieść jest niezwykle dopracowana i ma rozbudowane szczegółowe tło; podziwiam ile czasu i pracy Autorka wkłada do zebrania tak bogatych materiałów.

Magiczna Chwila K. Hannah. Porywająca, poruszająca, z wątkiem romantycznym i kryminalnym, nie można oderwać się od lektury.

Powierniczka opowieści S. Page. Pokrzepiająca, wzruszająca, pełna ciepła.

Służące do wszystkiego J. Kuciel-Frydryszak. Informacyjna, i fascynująca jednocześnie. Przedstawia fakty, anegdoty, najróżniejsze historie z życia służących w przedwojennej Polsce.

Biblioteka o północy M. Haigg. Dająca do myślenia, ciekawa, z przesłaniem.

Terry Pratchett R. Wilkins. Biografia jednego z moich ulubionych pisarzy. Fascynująca!


Inne polecajki na podstawie mojej listy 2023:

  • W tym roku odkryłam nowe Autorki:

Diane Chamberlain, Karen Swan, Lucy Diamond

Każdej z nich przeczytałam około 3 powieści i na pewno przeczytam więcej. Każda ma swój styl, każda oczarowała mnie swoimi książkami.

I z polskich nazwisk cudowne odkrycia to dla mnie: Weronika Wierzchowska, Karolina Wilczyńska.

  • Z sag / serii poleciłabym:

  1. Wiek Miłości, Wiek Nienawiści, W. Sawicka (aktualnie czytam ostatni tom)
  2. Kobiety z Ulicy Grodzkiej, L. Olejniczak (ostatnią część skończyłam 5 dni temu)
  3. Cukiernia pod Amorem (pierwszą serię i drugą serię, łącznie jest 6 tomów)
  4. Kroniki Deverillów S. Montefiore. (polecam miłośnikom historii w stylu Downton Abbey lub Bridgertonowie)
  5. Pensjonat Leśna Ostoja J. Tekieli.

I to koniec podsumowania 😀 Nowy rok już rozpoczęłam nowymi lekturami, a moja lista "do przeczytania" puchnie z każdym miesiącem 😆

Do zobaczenia!

12 komentarzy:

  1. Imponujący wynik! Gratuluję! Muszę kiedyś pokusić się o podliczenie moich lektur, tak na oko wydaje mi się, że byłaby to podobna ilość. Jedne książki czytam dłużej - kilka dni, do tygodnia, inne pochłaniam w jeden wieczór. Powieści ostatnio rzadko czytam, więcej biografii i literatury faktu.
    Zakładki coraz piękniejsze! Ta z dziewczynką z kubkiem jest urocza, ale z łyżeczką też bardzo mi się spodobała :). Podziwiam te wszystkie szczególiki, które tak dopieszczasz, wspaniale to wygląda.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. taka przypadłość na szczęście nie groźna, wręcz wspaniała, Kuszenie Gracie bardzo mi się podobała, ale ja jestem fanką Santy Montefiore :), Twoje zakładki zawsze podziwiam Justynko, Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję Justynko! Wspaniały wynik czytelniczy. Są w Twoim zestawieniu pisarki, które tez bardzo lubię - Hannah, Montefiore, Wilczyńska, ale wielu nie znam. Skorzystam z polecajki i poszukam w naszej bibliotece właśnie tych, z Twojej listy:)
    Przepiękne zakładki. Ta łyżeczka bardzo intrygująca. To na niej "zawiesiłam najpierw oko"
    :))) Bardzo mi się podoba.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne prace:) Zawsze podziwiam ludzi, którzy tyle czytają.

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie zdecydowanie mniej przeczytanych książek, ale i tak się cieszę, że wciąż znajduję na nie czas i chęci:) Twoją listę sobie zapisałam;) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. śliczne zakładki a książek sporo przeczytanych i wysłuchanych

    OdpowiedzUsuń
  7. Imponujący wynik! Gratuluję. U mnie gorzej niż w zeszłym roku, ale niestety miałam chwilowe przestoje w czytaniu i muszę się z tym pogodzić ;) Jednak przy zamiłowaniu do rękodzieła audiobooki są zbawieniem i sięgam po nie coraz częściej. A co do zakładek, od razu ta z łyżeczką skojarzyła mi się z tytułem książki, chociaż jeszcze nie czytałam (ale mam na liście ;))

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zakładki , zwłaszcza ta z" Zaczarowanym lustereczkiem " , Ewunia ma wyobraźnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe osiągnięcie czytelnicze. Tyle książek ...Brawo!. Zakładki piękne ale przy takim czytelnictwie to zakładek sporo potrzeba. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  10. Z przyjemnością zanotuję część tytułów. Zakładki cudne.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze odwiedziny i komentarze :) bardzo miło mi, że zaglądacie do mojego Trzeciego Pokoju :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...